7 intő jel,
ami arra figyelmeztet, hogy a céged veszélyben van

A legtöbb kisvállalkozás (egyéni és társas is) az alapító szakértelmére és vállalkozói tudására alapozva indul, és növekszik. Ez a kezdeti növekedés addig tart, amíg az alapító kompetenciái engedik, aztán megreked.
Természetesen az alapító saját erejéből is eljuttathatja a cégét komoly magasságokba, de amíg a működés kizárólag rajta alapszik, addig óriási kockázatot futnak.
Cégvezetőként ekkor két lehetőséged van: szervezetet fejlesztesz vagy visszafejlődik a céged.
Nem kötelező fejleszteni, azonban, ha nem teszed meg, akkor számíts rá, hogy előbb vagy utóbb biztosan visszafejlődik a vállalkozásod.
Hogyan?
1. Az itt bemutatott intő jelek hatására vevőket/ügyfeleket veszítesz.
2. Ti fogjátok vissza a forgalmat azzal, hogy nem szolgáltok ki annyi igényt, amennyi lenne, mert már nem bírjátok.
3. A folyamatos túlfeszített tempó, a stressz kikezdi a munkatársak és a Te egészségedet is, ami kapacitáskiesésekhez vezet, hogy finoman fogalmazzak.
A visszafejlődéshez nem kell különösebb odafigyelés, jönni fog magától. Ahhoz viszont, hogy fejleszteni tudj, fel kell ismerned az intő jeleket, amik a szervezet működésével kapcsolatos rendellenességekre utalnak.
Milyen intő jelek figyelmeztetnek arra, hogy a céged elérte pillanatnyi teljesítőképessége határait, és itt az ideje változtatni mielőtt még komoly károk keletkeznek?
1. Rendszeres a tűzoltás a cégben
Minden időtöket felemésztik a tűzoltások.
Nem tudtok tervezetten dolgozni, mert folyamatosan csak az éppen felmerülő problémákat oldjátok meg. Pontosabban csak tüneti kezelést alkalmaztok.
Van 50 megoldandó feladatotok. Ebből 20-at megoldotok, de másnapra újra 50 lesz és sosem értek a végére. Kitűzni sincs időtök hosszú távú terveket, nemhogy megvalósítani őket.
Szinte minden nap a túlélésről szól.
2. Csúsznak a határidők
A korábban még tartható határidőket újabban már rendszeresen csúsztatnotok kell, mert nem tudjátok tartani őket. Az eddig türelmes ügyfelek kezdik elveszíteni a türelmüket, Ti pedig nem győztök magyarázkodni.
Vagy már meg sem próbáljátok?
3. Nem hatékonyak a belső folyamatok
A megszokások működtetik a cég belső folyamatait. Egy munkafolyamatot hárman négyféleképpen végeznek. Az ügyfélélmény attól függ, hogy éppen ki foglalkozik az ügyféllel.
Személyfüggőek a folyamatok, hosszadalmas az új kollegák betanítása.
Időnként csontvázak esnek ki a szekrényből.
4. Nincsenek egyértelmű definiált feladatok és felelősségi körök
Gyakran előfordul, hogy a munkatársak nem mindig tudják pontosan, hogy mi a feladatuk. Nincs kialakítva a struktúra, a felelősségi körök, így minden felmerülő problémával Téged, a cégvezetőt zargatnak.
Előfordulnak gazdátlan folyamatok, probléma esetén pedig megy az egymásra mutogatás.
5. Káosz
Pontatlanságok, kapkodás és a fent felsorolt jelenségek együttesen káoszt okoznak.
Úgy érzed, hogy Te ott ülsz a káosz közepén, ami, mint egy sebes folyó sodor magával. Arra még van erőd, hogy ne süllyedj el, de a partra kiúszni már nincs.
Ennek viszont előbb utóbb fulladás lesz a vége, ha nem kérsz segítséget.
6. Ügyfél panaszok számának növekedése
Figyelj az ügyfeleid visszajelzéseire, mert sokszor előbb jelzik a bajt, minthogy Te észrevennéd!
A korábban elégedett ügyfelek a csúszó határidők, a pontatlanságok következében romló minőség és a kaotikus állapotoknak betudható nem megfelelő tájékoztatás/kiszolgálás miatt egyre többet panaszkodnak. Nagy a valószínűsége az ügyfélvesztésnek vagy már be is következett.
Márpedig nincs annál rosszabb, mint elveszíteni egy jó ügyfelet.
7. Kimerült és gépies vagy
Eltűnt már a régi lelkesedés, úgy érzed, hogy kezdesz kiégni.
Olyan feladatok viszik el az idődet, amiket nem szeretsz elvégezni, de muszáj.
Nem élvezed, amit csinálsz, mert nem azt csinálod, amit szeretsz a bizniszben.
Jó lenne fellélegezni egy kicsit, de egyszerűen nincs még erre sem időd. Nem is emlékszel már rá, hogy mikor adtál magadnak két hét szabadságot egybefüggően.
Hazamész a családodhoz, a gyerekeidhez, de igazából csak a tested van ott, az agyad folyamatosan a megoldandó feladatokon pörög.
Ha a fenti intő jelek bármelyikében magadra és/vagy a vállalkozásodra ismertél, akkor bizony Nálad előállt a bevezetésben felvázolt döntési helyzet.
Fejlesztesz vagy visszafejlődsz?
Amennyiben a fejlesztés mellett döntesz, akkor mindenképpen konzultálj szakértővel!
Sokkal könnyebb végig menni az úton úgy, ha nem vagy egyedül, van, aki vezessen, segítsen, fogja a kezed.
Kérj egy ingyenes konzultációs időpontot!
A Te Sikeredért!
Mojzes Gábor