7 intő jel,

ami arra figyelmeztet, hogy a céged veszélyben van

A legtöbb kisvállalkozás (egyéni és társas is) az alapító szakértelmére és vállalkozói tudására alapozva indul, és növekszik. Ez a kezdeti növekedés addig tart, amíg az alapító kompetenciái engedik, aztán megreked.

Természetesen az alapító saját erejéből is eljuttathatja a cégét komoly magasságokba, de amíg a működés kizárólag rajta alapszik, addig óriási kockázatot futnak.

Cégvezetőként ekkor két lehetőséged van: szervezetet fejlesztesz vagy visszafejlődik a céged.

Nem kötelező fejleszteni, azonban, ha nem teszed meg, akkor számíts rá, hogy előbb vagy utóbb biztosan visszafejlődik a vállalkozásod.

Hogyan?

1. Az itt bemutatott intő jelek hatására vevőket/ügyfeleket veszítesz.

2. Ti fogjátok vissza a forgalmat azzal, hogy nem szolgáltok ki annyi igényt, amennyi lenne, mert már nem bírjátok.

3. A folyamatos túlfeszített tempó, a stressz kikezdi a munkatársak és a Te egészségedet is, ami kapacitáskiesésekhez vezet, hogy finoman fogalmazzak.

A visszafejlődéshez nem kell különösebb odafigyelés, jönni fog magától. Ahhoz viszont, hogy fejleszteni tudj, fel kell ismerned az intő jeleket, amik a szervezet működésével kapcsolatos rendellenességekre utalnak.

Milyen intő jelek figyelmeztetnek arra, hogy a céged elérte pillanatnyi teljesítőképessége határait, és itt az ideje változtatni mielőtt még komoly károk keletkeznek?

1. Rendszeres a tűzoltás a cégben

Minden időtöket felemésztik a tűzoltások.

Nem tudtok tervezetten dolgozni, mert folyamatosan csak az éppen felmerülő problémákat oldjátok meg. Pontosabban csak tüneti kezelést alkalmaztok.

Van 50 megoldandó feladatotok. Ebből 20-at megoldotok, de másnapra újra 50 lesz és sosem értek a végére. Kitűzni sincs időtök hosszú távú terveket, nemhogy megvalósítani őket.

Szinte minden nap a túlélésről szól.

2. Csúsznak a határidők

A korábban még tartható határidőket újabban már rendszeresen csúsztatnotok kell, mert nem tudjátok tartani őket. Az eddig türelmes ügyfelek kezdik elveszíteni a türelmüket, Ti pedig nem győztök magyarázkodni.

Vagy már meg sem próbáljátok?

3. Nem hatékonyak a belső folyamatok

A megszokások működtetik a cég belső folyamatait. Egy munkafolyamatot hárman négyféleképpen végeznek. Az ügyfélélmény attól függ, hogy éppen ki foglalkozik az ügyféllel.

Személyfüggőek a folyamatok, hosszadalmas az új kollegák betanítása.
Időnként csontvázak esnek ki a szekrényből.

4. Nincsenek egyértelmű definiált feladatok és felelősségi körök

Gyakran előfordul, hogy a munkatársak nem mindig tudják pontosan, hogy mi a feladatuk. Nincs kialakítva a struktúra, a felelősségi körök, így minden felmerülő problémával Téged, a cégvezetőt zargatnak.

Előfordulnak gazdátlan folyamatok,  probléma esetén pedig megy az egymásra mutogatás.

5. Káosz

Pontatlanságok, kapkodás és a fent felsorolt jelenségek együttesen káoszt okoznak.

Úgy érzed, hogy Te ott ülsz a káosz közepén, ami, mint egy sebes folyó sodor magával. Arra még van erőd, hogy ne süllyedj el, de a partra kiúszni már nincs.

Ennek viszont előbb utóbb fulladás lesz a vége, ha nem kérsz segítséget.

6. Ügyfél panaszok számának növekedése

Figyelj az ügyfeleid visszajelzéseire, mert sokszor előbb jelzik a bajt, minthogy Te észrevennéd!

A korábban elégedett ügyfelek a csúszó határidők, a pontatlanságok következében romló minőség és a kaotikus állapotoknak betudható nem megfelelő tájékoztatás/kiszolgálás miatt egyre többet panaszkodnak. Nagy a valószínűsége az ügyfélvesztésnek vagy már be is következett.

Márpedig nincs annál rosszabb, mint elveszíteni egy jó ügyfelet.

7. Kimerült és gépies vagy

Eltűnt már a régi lelkesedés, úgy érzed, hogy kezdesz kiégni.

Olyan feladatok viszik el az idődet, amiket nem szeretsz elvégezni, de muszáj.

Nem élvezed, amit csinálsz, mert nem azt csinálod, amit szeretsz a bizniszben.

Jó lenne fellélegezni egy kicsit, de egyszerűen nincs még erre sem időd. Nem is emlékszel már rá, hogy mikor adtál magadnak két hét szabadságot egybefüggően.

Hazamész a családodhoz, a gyerekeidhez, de igazából csak a tested van ott, az agyad folyamatosan a megoldandó feladatokon pörög.

Ha a fenti intő jelek bármelyikében magadra és/vagy a vállalkozásodra ismertél, akkor bizony Nálad előállt a bevezetésben felvázolt döntési helyzet.

Fejlesztesz vagy visszafejlődsz?

Amennyiben a fejlesztés mellett döntesz, akkor mindenképpen konzultálj szakértővel!

Sokkal könnyebb végig menni az úton úgy, ha nem vagy egyedül, van, aki vezessen, segítsen, fogja a kezed.

Kérj egy ingyenes konzultációs időpontot!

A Te Sikeredért!

Mojzes Gábor

© Folyamatok.hu – 2022

 

Tel.: +36202533511

E-mail: info@folyamatok.hu