7 intő jel,

ami arra figyelmeztet, hogy a céged veszélyben van

A legtöbb vállalkozás az alapító(k) szakértelmére és vállalkozói tudására alapozva indul, és növekszik. Ez a kezdeti növekedés addig tart, amíg az alapító(k) kompetenciái engedik, aztán megreked. Kinek hosszabb, kinek rövidebb ideig tart, de előbb-utóbb elfogy az a tudás, ami eljuttatta a céged oda, ahol most van.

Cégvezetőként ekkor két lehetőséged van: fejleszted önmagad és a szervezetet  vagy visszafejlődik a céged.

Nem kötelező fejleszteni, azonban, ha nem teszed meg, akkor számíts rá, hogy előbb vagy utóbb biztosan visszafejlődik a vállalkozásod. Persze ez nem jelenti egyből a számaidnak a csökkenését. Bőven elég, hogy amíg a Te céged nem fejlődik, addig a konkurencia igen és egyre nagyobb lemaradásba kerülsz, ami előbb-utóbb a számaid csökkenéséhez is vezet.

Hogyan?

1. A fejlettebb, szervezettebb konkurenciád vevőket/ügyfeleket visz el tőled.

2. Saját magatok fogjátok vissza a növekedést azzal, hogy nem szolgáltok ki annyi igényt, amennyi lenne, mert már nem bírjátok.

3. A folyamatos túlfeszített tempó, a stressz kikezdi a munkatársak és a Te egészségedet is, ami kapacitáskiesésekhez vezet, hogy finoman fogalmazzak.

A visszafejlődéshez nem kell különösebb odafigyelés, jönni fog magától. Ahhoz viszont, hogy tudd mikor jött el az idő a fejlődéshez, fejlesztéshez, fel kell ismerned az intő jeleket, amik a szervezet működésével kapcsolatos rendellenességekre utalnak.

Milyen jelek figyelmeztetnek arra, hogy a céged elérte pillanatnyi teljesítőképessége határait, és itt az ideje változtatni mielőtt még komoly károk keletkeznek?

1. Rendszeres a tűzoltás

Minden időtöket felemésztik a tűzoltások.

Nem tudtok tervezetten dolgozni, mert folyamatosan csak az éppen felmerülő problémákat oldjátok meg. Pontosabban csak tüneti kezelést alkalmaztok.

Van 50 megoldandó feladatotok. Ebből 20-at megoldotok, de másnapra újra 50 lesz és sosem értek a végére. Kitűzni sincs időtök hosszú távú terveket, nemhogy megvalósítani őket.

Szinte minden nap a túlélésről szól.

2. Nem tudjátok tartani a határidőket

A korábban még tartható határidőket újabban már rendszeresen csúsztatnotok kell, mert nem tudjátok tartani őket. Az eddig türelmes ügyfelek kezdik elveszíteni a türelmüket, Ti pedig nem győztök magyarázkodni. Vagy már meg sem próbáljátok?

Lehet, hogy már ügyfélvesztés is volt miatta?

3. Nem hatékonyak a belső folyamatok

A folyamatok kizárólag a munkatársak fejében vannak meg. Nincsenek folyamatleírások, a megszokások határozzák meg a cég működését. A munkafolyamatokat mindenki úgy végzi, ahogy hallotta, megszokta, saját magának kialakította. Éppen ezért egy folyamatot ketten négyféleképpen végeznek. Az ügyfélélmény attól függ, hogy éppen ki foglalkozik az ügyféllel.

A kommunikáció akadozik, feladatok elmaradnak, vagy nem egészen úgy hajtódnak végre, ahogy azt a vezető elképzelte.

Sok a megkezdett, de befejezetlen terv, feladat, amik csak lógnak a levegőben és időnként leesnek.

A delegálás és a helyettesítés nehézkes, mert az adott munkafolyamatot az ismeri, aki végzi, de nincs ideje megfelelően átadnia, ha éppen elmegy szabadságra.

Az új munkatársak betanítása is túl sok időt emészt fel.

4. Nincsenek egyértelműen definiált felelősségi körök és döntési jogkörök

Gyakran előfordul, hogy a munkatársak nem mindig tudják pontosan, hogy mi a feladatuk. Az átfedések miatt vagy senki sem érzi magának az adott feladatot vagy egyszerre többen is dolgoznak rajta egymástól függetlenül.

Nincs kialakítva a szervezeti felépítés, a felelősségi körök, így minden felmerülő problémával Téged, a cégvezetőt zaklatnak.

Előfordulnak gazdátlan folyamatok,  probléma esetén pedig megy az egymásra mutogatás.

A legapróbb döntést is Neked kell meghoznod, de Te nem akarsz már a takarítószer beszerzéssel is foglalkozni.

5. Úgy érzed káosz vesz körül

A következetlen folyamatok, pontatlanságok, kapkodás, űzoltás és a fent felsorolt jelenségek együttesen káoszt okoznak.

Úgy érzed, hogy Te ott ülsz a káosz közepén, ami, mint egy sebes folyó sodor magával. Arra még van erőd, hogy ne süllyedj el, de a partra kiúszni már nincs.

Ennek viszont előbb utóbb fulladás lesz a vége, ha nem raksz rendet.

6. Ügyfélpanaszok számának mövekedése

Figyelj az ügyfeleid visszajelzéseire, mert sokszor előbb jelzik a bajt, minthogy Te észrevennéd!

A korábban elégedett ügyfelek a csúszó határidők, a pontatlanságok következében romló minőség és a kaotikus állapotoknak betudható nem megfelelő tájékoztatás/kiszolgálás miatt egyre többet panaszkodnak. Nagy a valószínűsége az ügyfélvesztésnek vagy már be is következett.

Márpedig nincs annál rosszabb, mint elveszíteni egy jó ügyfelet.

7. Kimerült és gépies vagy

Eltűnt már a régi lelkesedés, úgy érzed, hogy kezdesz kiégni.

Olyan feladatok viszik el az idődet, amiket nem szeretsz elvégezni, de muszáj.

Nem élvezed, amit csinálsz, mert nem azt csinálod, amit szeretsz a bizniszben.

Jó lenne fellélegezni egy kicsit, de egyszerűen nincs még erre sem időd. Nem is emlékszel már rá, hogy mikor adtál magadnak két hét szabadságot egybefüggően.

Hazamész a családodhoz, a gyerekeidhez, de igazából csak a tested van ott, az agyad folyamatosan a megoldandó feladatokon pörög.

Ha a fenti intő jelek bármelyikében magadra és/vagy a vállalkozásodra ismertél, akkor bizony Nálad előállt a bevezetésben felvázolt döntési helyzet.

Fejlődsz és fejlesztesz vagy visszafejlődik a céged?

Amennyiben a fejlesztés mellett döntesz, kérj időpontot egy 30 perces díjmentes konzultációhoz és nézzük meg, hogy tudok-e segíteni ebben!

Nyilatkozat

1 + 4 =

A Te Sikeredért!

Mojzes Gábor

© Folyamatok.hu – 2023

 

Tel.: +36202533511

Email: info@folyamatok.hu

preloader image
Az oldal hamarosan betöltődik.
Call Now Button