A sorozat korábbi részei itt olvashatóak.
Három hete indult el a Vállalkozz Okosan! tréningem legfrissebb csoportja, ami eszembe juttatta, hogy egy nagyon fontos témát feldolgozó, a vállalkozás felépítésének alapjaival kapcsolatos, ráadásul magyar szerző tollából származó könyvről még nem esett szó itt a blogban.
Itt az ideje, hogy bemutassam, mert tapasztalatom szerint 10-ből 9 kisvállalkozásnak szüksége van rá, komoly elmaradásaik vannak a könyvben részletezett témákkal kapcsolatosan.
Pongor-Juhász Attila – Szív alapú marketing kisvállalkozóknak
Vállalkozóként az embernek kicsit mindenhez kell értenie. Nyilván megvan mindenkinek a saját szakterülete, amiben profi, de ha vállalkozásba fog, akkor ez önmagában kevés lesz a sikerhez.
Kell jó marketing, hogy érdeklődőket szerezzünk. Nekik el kell tudni adni a cuccot, amit elő kell valahogy állítani, vagy szolgáltatni kell. Foglalkoznunk kell a pénzügyekkel, könyveléssel, számlázással, hivatalos ügyekkel, beszerzéssel. Előbb-utóbb embereket kellene bevonzani és vezetni, és ha elég jók vagyunk, akkor szervezetet építeni.
És ez még nem a teljes lista, ha egyáltalán létezik olyan.
Pongor-Juhász Attila könyve az első részekhez nyújt segítséget, mégpedig a marketinghez és értékesítéshez. Ezek az alapok, hiszen, ha nem tudsz érdeklődőket szerezni és nekik eladni a terméked, szolgáltatásod, akkor nem fog működni a biznisz.
Rengeteg marketing témájú könyv létezik. Önmagában egy hatalmas nagy szakterületről beszélünk, annak rengeteg alterületével együtt. Vállalkozóként képtelenség átlátni és érteni hozzá olyan szinten, mint akinek ez a szakmája.
Nagyon sok könyv arról szól, hogyan használj egy éppen aktuális marketingeszközt vagy technikát. Például hogyan hirdess Facebookon, Google-ön. Azonban ezek olyan speciális területek, amik szinte naponta változnak, tehát, ha nem ez a szakmád, akkor szinte képtelenség lépést tartani velük.
Egy vállalkozás vezetőjeként nem is ez a dolgunk, hanem a Nagy Képet látni. Vagyis mi a stratégia, ami ahhoz kell, hogy hosszú távú üzleti kapcsolatokat alakítsunk ki a vevőinkkel.
Egyszer eladni valamit nem olyan nagy művészet, de elérni azt, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek és örömmel újra vásároljanak tőlünk, valamint továbbajánljanak minket, már komolyabb feladat.
Ennek a stratégiának a megalkotásában lesz hasznodra a Szív alapú marketing kisvállalkozóknak.
Végigvezet azon az úton, ami a könyv borítóján is szerepel:
Hogyan szerezz folyamatosan érdeklődőket? >> Hogyan értékesíts nekik előszőr? >> Hogyan motiváld őket újravásárlásra? >> Hogyan érd el, hogy örömmel továbbajánljanak Téged?
Véleményem szerint egy hiánypótló mű kisvállalkozói marketing témában, ami valóban arra fókuszál, amire a cégvezetőknek szüksége van. A többit megoldják a marketing kivitelezők.