A sorozat korábbi részei itt olvashatóak.

Legutóbbi blogbejegyzésem a teljesítményértékelésről szólt és egy olyan könyv ihlette, amit még ősszel ajánlottak nekem. Ráadásul aki ajánlotta, a saját bevallása szerint heti egy üzleti könyvet olvas átlagban, ami már önmagában megsüvegelendő.

Én próbálom a havi egyet tartani, de azt sem sikerül mindig. Azonban az olvasási sebességnél és gyakoriságnál sokkal fontosabb, hogy mi rögzül az olvasottakból, illetve amit tanulok, azt a gyakorlatba tudom-e ültetni.

Ebből a könyvből tanultakat azonnal elkezdtem használni.

John Doerr – Mérd, ami számít!

Üzleti célkitűzésről, tervezésről számtalan könyvben lehet olvasni. Vannak jók, jobbak és sok esetben már idejétmúlt technikák is.

Doerr könyvében egy olyan módszert mutat be, amit sikeresen alkalmaznak világcégek és lokálisan sikeres kisebb vállalkozások is. Sikerrel bevezették és használják régóta működő vállalatok és startupok egyaránt.

A módszer, mely az Intel alapítójától Andy Grovetól származik az OKR. Objectives and Key Results, magyarul célok és kulcseredmények. Vállalatok, csapatok és egyének számára kialakított, együttműködésen alapuló, célmeghatározást szolgáló eljárás.

Segít összehangolni a csapatok működését, optimálisan kihasználni az erőforrásainkat, átláthatóvá teszi a működést, és még a legnagyobb turbulencia közepette is segít rajta tartani a szemünket a célon.

A könyvben olyan ismert cégek példáin keresztül ismerhetjük meg az OKR hatékonyságát, mint a Google, Youtube, Adobe, Intel, a Gates Alapítvány vagy az online képzés világvezető cége, a Coursera. Mellettük néhány kisebb, világszinten kevésbé ismert, valaha startupként indult vállalkozások esettanulmányait is megismerhetjük.

Persze egy célkitűzési, tervezési módszer lehet a világ legszuperebbje is, ha a megtervezetteket senki sem követi aztán nyomon, értékeli ki az eredményeket és igazítja hozzá a működést.

Szerencsére az úton tartáshoz is ad segítséget Doerr, így lesz kerek a történet.

preloader image
Az oldal hamarosan betöltődik.
Call Now Button